020 521 521
Mån - fre 8:00 - 16:00
Generation Z intar arbetsplatsen!
Generation Z inkluderar alla födda efter 1995 - och de skiljer sig från alla tidigare generationer.
År 2020 kommer Generation Z att stå för 24% av den globala arbetskraften. År 20301 förutspås Generation Y (födda 1981-1995) och Generation Z tillsammans utgöra totalt 75% av alla arbetsverksamma2.
Samhället och planeten
Generation Z bryr sig om sin omvärld - de väljer helst ett företag med ett starkt engagemang för miljön och som tar stort socialt ansvar.
Hälsa och välbefinnande
Generation Z värderar hälsa och välbefinnande mycket högt. De omger sig gärna av ett brett utbud av produkter som är tillgängliga för dem när som helst. Strategiskt placerade automater som erbjuder en variation av hälsosamma dryckesalternativ är ett exempel på en perfekt lösning.
Låt Eden Springs hjälpa dig att skapa en Generation Z-vänlig miljö
Vi kan hjälpa dig att tillhandahålla en arbetsmiljö där varje generation kommer att må bra. Som marknadsledande inom klimatårgärder ser vi dessutom till att måna om kommande generation genom vårt gedigna miljöengagemang. Vi erbjuder ett brett utbud av vattenautomater och kaffemaskiner till kontoret, och hjälper dig att hitta rätt lösning för just din arbetsplats.
Oavsett vilken dryck du väljer har vi på Eden sett till att den inte bara smakar gott - utan att du också kan dricka den med gott samvete. Våra Carbon Neutral-certifikat garanterar att vi kompenserar för alla våra koldioxidutsläpp; allt från tillverkningen och transporten av maskinerna, men också för företaget som stort. Vår verksamhet drivs dessutom av 100% grön el. Om du vill veta mer om Eden Springs miljöarbete, rekommenderar vi dig att läsa mer på vår sida eller blogginläggen nedan.
Du hittar all information om våra högteknologiska och miljöcertifierade dryckeslösningar här på vår hemsida. Om du är ute efter tillbehör så som kaffe, muggar eller teer finns även vår webshop MyEden där du kan beställa dina produkter direkt.
1 Statista (2019)
2 Deloitte Millennial Survey (2018)
3 Dimensional Research on behalf of Dell Technologies, `Gen Z: The Future has arrived.` (August to September 2018)
4 Peldon Rose UK Office Survey (November 2018)
5 The Conference Board global Consumer Confidence
6 IBM, Uniquely Generation Z: What brands should know about today`s youngest consumers`, (2017)
7 Attitudes towards healthy eating report – Mintel Feb 2018